فروشگاه اینترنتی مرداس

فروشگاه اینترنتی فرش مرداس - فرش ماشینی کاشان، تابلو فرش کاشان

فروشگاه اینترنتی مرداس

فروشگاه اینترنتی فرش مرداس - فرش ماشینی کاشان، تابلو فرش کاشان

مرکز فرش ماشینی و تابلو فرش ایران با نام تجاری مرداس در شهرک صنعتی سلیمان صباحی، قطب صنعت نساجی و فرش ماشینی در شهرستان آران و بیدگل و در نزدیکی شهر کاشان واقع شده است. موقعیت جغرافیایی بسیار مناسب و دسترسی آسان به منایع تولیدی فرش ماشینی موجب شد تا مدیران این مجموعه اقدام به راه اندازی مرکزی به نام بازرگانی فرش مرداس نمایند.

در این فروشگاه اینترنتی تمام تلاش خود را بر این اساس نهاده ایم که فرش های و تابلوفرش های ماشینی با جنس های متنوع نظیر آکرولیک، ابریشم، فریز، شگی و شنل را بصورت مسقیم از شرکت تولیدی در اختیار مصرف کنندگان قرار دهیم. این موضوع سبب شده تا محصولات این فروشگاه بدون واسطه و با قیمتی بسیار پایین تر از نمونه های مشابه در بازار و دیگر فروشگاه های اینترنتی به دست خریداران برسد. از دیگر اهداف فروشگاه اینترنتی فرش ماشینی مرداس افزایش آگاهی و دانش مصرف کننده فرش ماشینی و تابلو فرش است.

در این فروشگاه انواع فرش ها ماشینی آکرولیک و ابریشم دستبافت گونه (۷۰۰ شانه، ۱۰۰۰ شانه و ۱۲۰۰ شانه) در رنگ بندی و طرح های متنوع با تراکم های ۱۰۰۰، ۱۵۰۰، ۲۲۵۰، ۲۵۵۰، ۳۰۰۰ و ۳۶۰۰ عرضه می شود. افزون بر این، مجموعه کاملی از فرش های ماشینی مانند فرش اتاق کودک، فرش های فانتزی نظیر گبه، شنل، شگی و فریز و تابلوفرش هایی با مناظر مختلف و آیات قران در فروشگاه اینترنتی مرداس گردآوری شده است.

  • ۰
  • ۰
فرش گبه ماشینی

فرش یا قالی؟ کدام درست است؟

تا حالا شد به این موضوع فکر کنین که قالی با قالیچه یه معنی رو میده یا نه؟ تاحالا به تفاوت فرش با قالی و قالیچه فکر کردین و چیزی ازش میدونین؟ فکر میکنین همین که بگین یه فرش میخواین یا یه فرش دارین کافیه؟ امروز می خوایم تفاوت این دو کلمه رو با هم بررسی کنیم و نگاهی هم به یه نمونه زیر انداز به نام فرش گبه ماشینی بندازیم. به عنوان یه ایرانی که صاحب برترین هنر دست در دنیاست باید بدونین فرش چی هست و قالی چه معنی میده و مفهوم این دو کلمه با هم یکی هست یا مجزا.

به هر زیراندازی” فرش ” میگن اما ” قالی ” به هر فرش گره دار و پرزداری گفته میشه. پس به هر نوع گستردنی یا پهن کردنی قالی نگین. قالی از پنبه ، ابریشم و پشم بافته میشه ولی فرش که امروزه در نوع ماشینی و صنعتی هم بسیار فراوان شده با انواع الیاف تولیدی و وارداتی هم بافته میشه و به بازار میاد.

قالیچه چیست؟

فرش گبه ماشینی

مدل های فرش گبه

حالا میون این همه تنوع، یه ” قالیچه ” هم داریم و همون طور که از اسمش پیداست تفاوتش با قالی در متراژ و کوچکتر بودنشه.

قالیچه به فرش پرزداری گفته میشه که ابعاد اون کمتر از ۶ متر باشه. فرقی نداره فرش دستباف باشه یا فرش ماشینی اما کوچکترین نوع قالیچه به عنوان روکش پشتی ها با اندازه یک تا یک و نیم متری مورد استفاده قرار میگیره. انواع مختلفی از این هنر اصیل دست که امروزه با وجود ماشین های ریسندگی، نمونه های ماشینی هم به وفور در حال تولید هست وجود داره مثل فرش گبه ، گلیم فرش ، جاجیم ، پلاس و … .

فرش گبه ماشینی چیه و چه تفاوتی با فرش داره؟

فرش گبه ماشینی

بیشتر بخوانید: از فرش گبه چطوری نگهداری کنیم؟

با خرید فرش گبه ، حس زندگی و حال و هوایی پرنشاط رو به خونه ببرین به خصوص با خرید فرش گبه دستباف .

گبه ها کمی پرزدار هستن و میشه اونا رو جزو قالی دونست اما اگه سری به چند تا فروشگاه فرش بزنین میبینین که گبه رو به عنوان فرش گبه میشناسن یعنی در دسته بندی یه فرش قرارش میدن. فرش گبه به خاطر اینکه از ابتدا، یه هنر و منبع درآمد زنان عشایر بوده، شامل طرح های ذهنی و دیداری عشایری هستن به همین خاطر طرح مشخص و ثابتی ندارن. اما علی رغم عشایری و سنتی بودنشون میتونین به راحتی از اونا در دکوراسیون های مدرن و امروزی استفاده کنین و کمی از سردی و بی روح بودن این دکورهای تقریبا غربی کاهش بدین.

فرش گبه ماشینی رو بیشتر در ابعاد ۶ متری تولید میکنن در صورتی که فرش در حالت معمول به صورت ۱۲ متری بافته میشه پس اینجا یه تفاوت بین فرش و فرش گبه به وجود میاد. انتخاب با شماست اما خرید فرش گبه ماشینی برای فضایی مثل آشپزخانه و بعضا اتاق خواب هایی که به عنوان نشیمن استفاده نمیشه میتونه گزینه خوبی باشه.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی