فروشگاه اینترنتی مرداس

فروشگاه اینترنتی فرش مرداس - فرش ماشینی کاشان، تابلو فرش کاشان

فروشگاه اینترنتی مرداس

فروشگاه اینترنتی فرش مرداس - فرش ماشینی کاشان، تابلو فرش کاشان

مرکز فرش ماشینی و تابلو فرش ایران با نام تجاری مرداس در شهرک صنعتی سلیمان صباحی، قطب صنعت نساجی و فرش ماشینی در شهرستان آران و بیدگل و در نزدیکی شهر کاشان واقع شده است. موقعیت جغرافیایی بسیار مناسب و دسترسی آسان به منایع تولیدی فرش ماشینی موجب شد تا مدیران این مجموعه اقدام به راه اندازی مرکزی به نام بازرگانی فرش مرداس نمایند.

در این فروشگاه اینترنتی تمام تلاش خود را بر این اساس نهاده ایم که فرش های و تابلوفرش های ماشینی با جنس های متنوع نظیر آکرولیک، ابریشم، فریز، شگی و شنل را بصورت مسقیم از شرکت تولیدی در اختیار مصرف کنندگان قرار دهیم. این موضوع سبب شده تا محصولات این فروشگاه بدون واسطه و با قیمتی بسیار پایین تر از نمونه های مشابه در بازار و دیگر فروشگاه های اینترنتی به دست خریداران برسد. از دیگر اهداف فروشگاه اینترنتی فرش ماشینی مرداس افزایش آگاهی و دانش مصرف کننده فرش ماشینی و تابلو فرش است.

در این فروشگاه انواع فرش ها ماشینی آکرولیک و ابریشم دستبافت گونه (۷۰۰ شانه، ۱۰۰۰ شانه و ۱۲۰۰ شانه) در رنگ بندی و طرح های متنوع با تراکم های ۱۰۰۰، ۱۵۰۰، ۲۲۵۰، ۲۵۵۰، ۳۰۰۰ و ۳۶۰۰ عرضه می شود. افزون بر این، مجموعه کاملی از فرش های ماشینی مانند فرش اتاق کودک، فرش های فانتزی نظیر گبه، شنل، شگی و فریز و تابلوفرش هایی با مناظر مختلف و آیات قران در فروشگاه اینترنتی مرداس گردآوری شده است.

  • ۰
  • ۰
فرش ابریشم

فرش ابریشمی، نماینده‌ای شایسته برای واژه‌های لطافت و ظرافت است. اگر روی این فرش یا بهتر بگوییم، اثر هنری دست بکشید، احساس می‌کنید که درحال لمس پارچه‌ای مخملین هستید. فرش ابریشم دستباف، ردیف به ردیف و تماما با دست و نخ ابریشم اعلا پدید می‌آید. ظرافتی که در بافت آن به کار می‌رود، بی‌نهایت ستودنی است.

فرش ابریشمی دستباف جِدا،  تافته‌ای جدا بافته‌ است. زیرا زیبایی این نوع از بافته را در هیچ نوع دیگری از فرش نمی‌توان جستجو کرد. فرش‌ ابریشم در شکل‌های مختلفی تولید می‌شوند: تابلو فرش، کف منزل، در ابعاد کوچک روی کوسن و… . در ادامه بیشتر از این فرش زیبا و جانشین ماشینی آن یعنی فرش ابریشم گونه صحبت خواهیم کرد.

فرش ابریشمی چه ویژگی‌هایی دارد ؟

فرش ابریشمی به علت ارزش زیادی که از نظر بافت دارد، هزینه بالایی نیز برای خریدار به همراه خواهد داشت. البته، اگر بودجه کافی داشته باشید، هزینه کردن برای چنین فرشی کاملا ارزشمند است. پس همین ابتدا باید بگوییم که خرید فرش ابریشم دستباف، نیازمند خرج مبلغ قابل توجهی است.  از آنجا که این کالا، جنسی لوکس و تجملاتی به شمار می‌رود، استفاده از آن نیز برای فضاهای کلاسیک و مکان‌هایی مانند اتاق‌ پذیرایی مناسب است.

البته همان‌طور که عنوان شد، فرش ابریشمی در قالب‌های متنوعی قابل استفاده است. مثلا می‌توانید آن را در قابی زیبا به دیوار منزل بیاویزید یا به عنوان کف‌پوشی چشم‌نواز در اتاق مهمان، آن را پهن کنید. در هر حال برای فضاهای کلاسیک، فرش ابریشمی بهترین انتخاب است. رنگ و ظاهر خوب این فرش، آن را به شدت دیدنی می‌کند اما باید دقت کنید که برای محیط‌های پرتردد یا جایی مثل اتاق خواب، استفاده از آن کار درستی نیست. این فرش‌ها بسیار نازک هستند و اگر تخت و کمد روی آنها قرار بگیرد یا تحت فشار و رفت‌وآمد باشند، آسیب خواهند دید. جنس فرش ابریشم دستباف کاملا از ابریشم است و اگر پایه‌های مبل و… روی این حجم از ظرافت قرار بگیرد، باعث تخریب و آسیب زدن به آن می‌شود.

فرش ابریشم در کدام شهرها تولید می‌شود؟

فرش ابریشمی

تقریبا همه ایرانی‌ها به خوبی می‌دانند که خاستگاه فرش دستباف ایرانی، شهر زیبای تبریز است. فرش‌ ابریشم تبریز و شهر «سردرود»، شهرت جهانی دارند. علاوه بر تبریز، فرش ابریشم قم نیز آوازه زیادی دارد و از آن در صادرات جهانی استفاده می‌شود.

در واقع، استان قم، مهم‌ترین مرکز تولید فرش تمام‌ ابریشم کشور است. سابقه صنعت فرش دستباف در قم  بسیار طولانی است. هنرمندان فرشباف قمی با طرح‌های زیبا، رعایت ساختارهای متنوع، فرش‌هایی پرنقش و نگار می‌بافند که ماهیتی صادراتی داشته و به کشورهایی در قاره‌های مختلف آمریکا، اروپا و آسیا ارسال می‌شود. فرش‌های ابریشمی دستباف در قالب تابلو فرش نیز تولید و عرضه می‌شوند و طرفداران بسیار زیادی در میان مشتریان ایرانی دارند. طرح این تابلو‌ها معمولا به صورت مینیاتورها، طبیعت و آیات قرآنی است.

فرش ابریشم مصنوعی چیست؟

فرش ابریشم گونه از الیاف مصنوعی ساخته می‌شود. پلی‌استر، اکریلیک و پلی‌پروپلین از جمله الیاف مصنوعی هستند که در تولیدفرش ابریشم مصنوعی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این الیاف، قیمت بسیار نازل‌تری نسبت به ابریشم دارند.  فرش‌‌های ماشینی ابریشمی طبیعتا امتیازات کمتری از فرش ابریشم دستباف دارند اما به عنوان جایگزینی با چندین پله فاصله به نیاز خیلی از مشتریان ایرانی پاسخ داده‌اند.

فرش ابریشمی ماشینی، با استفاده از نقشه‌ها و طرح‌های زیبای ایرانی و البته فناوری پیشرفته خارجی  به بازار عرضه می‌شود. رنگ نخ‌های براق و سایه روشنی که در زوایای مختلف فرش ابریشم‌گونه ایجاد می‌شود، باعث زیبایی می‌شود و ظاهر خوبی به فرش می‌بخشد. جنس خاب فرش‌های ماشینی ابریشمی از الیاف مصنوعی براقی است که در بعضی موارد، تشخیص فرش ماشینی ازدستباف را سخت می‌کند.

ویژگی‌های فرش ابریشم مصنوعی چیست؟

قیمت فرش ابریشم دستباف بسیار زیاد است. پس اگر دل‌تان می‌خواهد که تابلوفرشی ابریشم‌گونه یا قالیچه‌ای ابریشم در خانه داشته باشید اما بودجه کافی برای خرید ندارید، بهتر است به سراغ فرش ابریشم مصنوعی بروید. فرش ماشینی ابریشمی علاوه بر اینکه ظاهر خوبی دارد، الیاف ضدحساسیت دارد، ۱۰۰ درصد قابل شست‌وشو است و به دلیل نوع سطح پشت آن روی کف‌پوش‌های مختلف سُر نمی‌خورد و نیازی به استفاده از ترمز فرش برای آن نیست. فرش ابریشم جاوید، نمونه‌ای از فرش‌های ابریشم مصنوعی بسیار باکیفیت و مرغوب موجود در بازار است. این شرکت که از سال ۱۳۷۱ شروع به فعالیت کرده است، با استفاده از ماشین‌های پیشرفته‌ای چون ماشین شوهنر آلمان، تولید فرش‌های ابریشم گونه ۷۰۰ شانه، ۱۰۰۰ شانه و ۱۲۰۰ شانه را مدیریت می‌کند.

نکته جالب توجه درباره این شرکت، شخصی‌سازی برخی از سفارشات مشتریان است. به این معنی که مشتری می‌تواند در طراحی سفارش خود نقش داشته باشد. علاوه بر ماشین‌ها و تجهیزات به روزی مانند دستگاه شوهنر آلمان، دستگاه‌های کات‌ولوپ بلژیک نیز در این شرکت مورد استفاده قرار می‌گیرد. سایر شرکت‌های معروف و معتبر ایرانی مانند شرکت کرامتیان نیز در این زمینه فعال هستند. فرش ابریشم ماشینی کرامتیان با وجود الیاف مقاوم در عین نرمی با لطافت بی‌نظیری تولید و به بازار عرضه می‌شوند.

معایب فرش ابریشم چیست؟

در صورتی که فرش ابریشم مصنوعی از الیاف مرغوبی مانند اکریلیک و… تهیه نشود، پرز پس خواهد داد. پس جنس الیاف آن بسیار در کیفیت فرش تأثیرگذار است. ابریشم مصنوعی باید به حد کافی مرغوب باشد تا ضمن اینکه ظاهر فرش خدشه‌دار نمی‌شود، جنس آن هم خوب و در حد استاندارد باشد. فرش ابریشم‌گونه معایبی هم دارد. مثلا  از معایب فرش ابریشم می‌توان به حساسیت آن به شست‌وشو اشاره کرد. این نوع فرش، در مقابل شست‌وشو و رطوبت حساسیت زیادی دارد. فرش ابریشمی دستباف هم نسبت به سایر انواع فرش حساسیت بالاتری دارد و در نگهداری هر دو نوع دستباف و ماشینی باید دقت زیادی به خرج بدهید. مثلا اگر فرش ابریشمی دستباف را در محلی پرتردد از منزل و… قرار بدهید، آسیب می‌بیند و کثیف می‌شود. شست‌وشوی آن نیز دشوار است و به دقت و مهارت زیادی نیاز دارد.

شست‌وشو فرش ابریشم‌گونه را نیز کهنه می‌کند. قطر فرش ابریشم بسیار کم است و فرشی نازک به حساب می‌آید. پس اگر از آن به خوبی محافظت نشود در معرض خطر پارگی و کهنه شدن خواهد بود. جنس فرش‌های ماشینی ابریشمی هم از مواد و الیاف مصنوعی است و به همین خاطر نبادی در معرض حرارتی چون حرارت اتو قرار بگیرد.

خرید انواع فرش ابریشمی دستباف و ماشینی از طریق فروشگاه‌های فروش فرش آنلاین نیز ممکن است. البته در خرید از این فروشگاه‌ها باید به اعتبار و شهرت‌شان دقت زیادی داشته باشید. مثلا فروشگاه اینترنتی فرش مرداس، از جمله فروشگاه‌هایی است که انواع فرش را به سادگی و با خدماتی مطلوب در اختیار خریداران قرار می‌دهد و با مراجعه به وبسایت آن می‌توانید نشان ملی ثبت رسانه‌های دیجیتال و نشان مرکز توسعه تجارت الکترونیکی کشور را مشاهده بفرمایید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی