فروشگاه اینترنتی مرداس

فروشگاه اینترنتی فرش مرداس - فرش ماشینی کاشان، تابلو فرش کاشان

فروشگاه اینترنتی مرداس

فروشگاه اینترنتی فرش مرداس - فرش ماشینی کاشان، تابلو فرش کاشان

مرکز فرش ماشینی و تابلو فرش ایران با نام تجاری مرداس در شهرک صنعتی سلیمان صباحی، قطب صنعت نساجی و فرش ماشینی در شهرستان آران و بیدگل و در نزدیکی شهر کاشان واقع شده است. موقعیت جغرافیایی بسیار مناسب و دسترسی آسان به منایع تولیدی فرش ماشینی موجب شد تا مدیران این مجموعه اقدام به راه اندازی مرکزی به نام بازرگانی فرش مرداس نمایند.

در این فروشگاه اینترنتی تمام تلاش خود را بر این اساس نهاده ایم که فرش های و تابلوفرش های ماشینی با جنس های متنوع نظیر آکرولیک، ابریشم، فریز، شگی و شنل را بصورت مسقیم از شرکت تولیدی در اختیار مصرف کنندگان قرار دهیم. این موضوع سبب شده تا محصولات این فروشگاه بدون واسطه و با قیمتی بسیار پایین تر از نمونه های مشابه در بازار و دیگر فروشگاه های اینترنتی به دست خریداران برسد. از دیگر اهداف فروشگاه اینترنتی فرش ماشینی مرداس افزایش آگاهی و دانش مصرف کننده فرش ماشینی و تابلو فرش است.

در این فروشگاه انواع فرش ها ماشینی آکرولیک و ابریشم دستبافت گونه (۷۰۰ شانه، ۱۰۰۰ شانه و ۱۲۰۰ شانه) در رنگ بندی و طرح های متنوع با تراکم های ۱۰۰۰، ۱۵۰۰، ۲۲۵۰، ۲۵۵۰، ۳۰۰۰ و ۳۶۰۰ عرضه می شود. افزون بر این، مجموعه کاملی از فرش های ماشینی مانند فرش اتاق کودک، فرش های فانتزی نظیر گبه، شنل، شگی و فریز و تابلوفرش هایی با مناظر مختلف و آیات قران در فروشگاه اینترنتی مرداس گردآوری شده است.

  • ۰
  • ۰
فرش دستباف


فرش دستباف مانند شعر است. شعر در لغت به معنای دانش و فهم و ادراک است و  کلامی است موزون که برای دقایقی خواننده را به فکر فرو می‌برد. این تعریف تا حد زیادی با آنچه در هنگام مشاهده یک فرش رخ می‌دهد نیز شباهت دارد. با دیدن فرش‌ دستباف ایرانی، در طرح‌های پرپیچ و خم آن غرق می‌شویم. هر اقلیم ایران که در آن فرش دستباف بافته می‌شود، طرح و نقشه مخصوص دارد. این تنوع و تفاوت‌ها خود گویای اطلاعات مختلفی است که باعث درک و فهمی تازه از آن اقلیم می‌شود. پس باور کنید که فرش مثل شعر است. شعری که باید با درک عمیقی از آن و با در نظر گرفتن سایر ابعاد زندگی و تجارت در این دنیا از آن بهره‌های متنوعی برد.فرش دستباف اصفهانی، فرش دستباف آذرشهر، فرش دستباف قم، کاشمر و… هر یک نمودی متفاوت از هنر ایرانی هستند.

بدیهی است که قیمت فرش دستباف با آن همه دقت و زمانی که برای بافت آن صرف می‌شود بالاتر از سایر هم‌نوعان خود در بازار فرش است. مثلا فرش‌ دستباف ابریشمی قم را در نظر بیاورید و ببینید که بافتی چنین ظریف با دقتی مثال‌زدنی چقدر ارزشمند است. ارزشی که در قیمت مادی آن نمود پیدا نمی‌کند. فرش دستباف تبریز نیز که در تمام جهان منحصر به فرد است. اگر خریدار فرش دستباف هستید، گستره وسیعی از انتخاب‌ها در طرح و رنگ در پیش روی شما قرار دارد. فرش دستباف هریس، فرش دستباف تبریز طرح علیا، فرش دستباف تبریز طرح ماهی و… از جمله محبوب‌ترین‌ها در بازار فرش دستباف هستند.

فرش دستباف چه ویژگی‌هایی دارد؟

بسته به اینکه فرش دستباف مخصوص کدام منطقه ایران است، ویژگی‌های آن هم متفاوت خواهد بود. برای مثال، فرش تبریز را از پشم یا ابریشم می‌بافند و رنگ‌هایی که در آن به کار می‌رود، کرم، قرمز، آبی و… است.  طرح ماهی، بته‌جقه، اسلیمی و خشتی نیز از سایر طرح‌های رایج بازار فرش است.

فرش دستباف با گذر زمان تخریب نمی‌شود و هر چقدر که از عمر آن می‌گذرد، ارزش بیشتری پیدا می‌کند. قیمت فرش دستباف مثلا قیمت فرش دستباف نائین نسبت به فرش ماشینی زیادتر است. اما اگر می‌خواهید انتخابی بسیار شیک و مجلل برای خانه خود داشته باشید و به سالن پذیرایی خودتان فضایی ایده‌آل از اصالت و زیبایی ببخشید، حتما به خرید فرش دستباف فکر کنید. درست است که قیمت فرش دستباف بیشتر از سایر محصولات در این حوزه است اما نباید فراموش کنید که چنین فرشی به عنوان سرمایه برای شما به حساب می‌آید و حتی در خارج از کشور نیز به قیمت خوبی به فروش می‌رسد. پس با خرید فرش دستباف هم دکوراسیون و طراحی داخلی خانه خود را به شدت خاص و شیک می‌کنید و هم کالایی در خانه دارید که مانند طلا نوعی سرمایه برای‌تان محسوب می‌شود. فرش دستبافی که از ابریشم و پشم و… بافته می‌شود بسیار زیبا و ارزشمند است اما از سایر گونه‌های دستباف در تولید فرش و قالی نباید غافل شد. مثلا از زیبایی‌ها و اهمیت گبه وگلیم نمی‌توان گذشت. طرح‌های منحصربفرد این بافته‌های ایرانی از ذهن بافنده نشأت می‌گیرد و بار دیگر بر این حقیقت که فرش شعری مصور است، صحه می‌گذارد.

فرش دستباف ایرانی در زمینه صادرات می‌تواند رونق و رشد زیادی را تجربه کند که متأسفانه مدیریت خوبی در این حوزه صورت نگرفته است و دست اروپاییان و آمریکایی‌ها که علاقه زیادی هم به فرش دستباف نشان می دهند، آن طور که باید و شاید در بازارهای خارجی به فرش دستباف و زیبای ایرانی نرسیده است. شاید بسیاری از دانشمندان و جوانان برومند و موفق ایرانی در خارج از مرزهای کشورمان مشهور نباشند اما فرش‌های بی‌نظیرمان را تقریبا همه ملت‌ها و کشورها می‌شناسند و فرش دستباف ایرانی یکی از نمادهای اصلی شناختن ایران است.

فرش دستباف در شکل‌های مختلفی عرضه می‌شود

فرش دستباف در شکل‌های مختلفی قابل خرید و استفاده است. انواع قالیچه‌ها، فرش‌های چند متری مثل ۶، ۹، ۱۲ متری و البته تابلو فرش‌ها از جمله اشکال مختلفی هستند که فرش دستباف ایرانی را ارائه می‌کنند. تابلو فرش‌های دستباف نیز واقعا دیدنی هستند. ظرافت و مهارت در کنار استفاده از الیافی چون ابریشم باعث می‌شود که نگاه کردن به این تابلو فرش‌ها یادآور دیدن تابلویی نقاشی اثر دست هنرمندی معروف باشد. اگر به فکر هدیه دادن به شخصی هستید و دوست دارید که هدیه‌ای ماندگار و ارزشمند به او بدهید، حتما یکی از گزینه‌های انتخابی خود را تابلو فرش بگذارید. این هدیه هم ارزش هنری و معنوی دارد و هم ارزش مادی.

تابلو فرش‌ها در طرح‌ها و نقشه‌های مختلفی تولید و به بازار عرضه می‌شوند. اخیرا هم به کمک استفاده از برنامه‌های طراحی و گرافیکی تخصصی، امکان تولید نقشه‌هایی برای بافت فرش دستباف وجود دارد که از سوی مشتری پیشنهاد شده و برای شخص او شخصی‌سازی شده‌اند. فرض کنید چهره عزیزان‌تان در قالب فرشی دستباف بافته شود و به آنها تقدیم گردد. هدیه بسیار ماندگاری خواهد بود. این طور نیست؟

فناوری در تلفیق با هنرهای سنتی می‌تواند غوغایی به پا کند که اگر چه هنوز صدای آن درنیامده است اما در آینده‌ای نه چندان دور، همه از جمله دوست‌داران فرش دستباف ایرانی را شگفت‌زده خواهد کرد. باید دید که دستگاه‌های پیشرفته‌ای که کشورهای صنعتی مثل آلمان تولید می‌کنند در ترکیب شدن با خلاقیت‌های هنری ذهن بشری به چه دستاوردهایی خواهند رسید؟

فرش دستباف را از کجا بخرید؟

همان‌طور که گفته شد، هر ناحیه از ایران در تولید و بافت فرش دستباف دستی دارد. هر قسمت، نقشه‌ها و ترفندهای خود را در بافتن به کار می‌گیرد و شناسنامه‌ای مشخص برای فرش‌هایش ارائه می‌کند. تهیه فرشی از نقطه‌ای دور از محل زندگی کمی دشوار است که البته این مشکل هم مثل بسیاری از مشکلات دیگری که بُعد مسافت علت اصلی آنها بود، حل شده است. فناوری‌های تازه و اینترنت باعث شکل‌گیری شرکت‌ها و فروشگاه‌های آنلاین شده است که دیگر فاصله‌ها را بی‌معنی کرده‌اند و امکان خرید همه چیز از جمله فرش دستباف از نقاط مختلف ایران را میسر نموده‌اند.

اگر شما هم قصد خرید فرش دستباف یا به طور کلی، انواع دیگری از فرش را دارید، حتما سری به فروشگاه‌های خوبی نظیر فروشگاه اینترنتی فرش مرداس بزنید و بی‌اغراق از خدمات بسیار مناسب و ایده‌آل آن بهره ببرید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی