فروشگاه اینترنتی مرداس

فروشگاه اینترنتی فرش مرداس - فرش ماشینی کاشان، تابلو فرش کاشان

فروشگاه اینترنتی مرداس

فروشگاه اینترنتی فرش مرداس - فرش ماشینی کاشان، تابلو فرش کاشان

مرکز فرش ماشینی و تابلو فرش ایران با نام تجاری مرداس در شهرک صنعتی سلیمان صباحی، قطب صنعت نساجی و فرش ماشینی در شهرستان آران و بیدگل و در نزدیکی شهر کاشان واقع شده است. موقعیت جغرافیایی بسیار مناسب و دسترسی آسان به منایع تولیدی فرش ماشینی موجب شد تا مدیران این مجموعه اقدام به راه اندازی مرکزی به نام بازرگانی فرش مرداس نمایند.

در این فروشگاه اینترنتی تمام تلاش خود را بر این اساس نهاده ایم که فرش های و تابلوفرش های ماشینی با جنس های متنوع نظیر آکرولیک، ابریشم، فریز، شگی و شنل را بصورت مسقیم از شرکت تولیدی در اختیار مصرف کنندگان قرار دهیم. این موضوع سبب شده تا محصولات این فروشگاه بدون واسطه و با قیمتی بسیار پایین تر از نمونه های مشابه در بازار و دیگر فروشگاه های اینترنتی به دست خریداران برسد. از دیگر اهداف فروشگاه اینترنتی فرش ماشینی مرداس افزایش آگاهی و دانش مصرف کننده فرش ماشینی و تابلو فرش است.

در این فروشگاه انواع فرش ها ماشینی آکرولیک و ابریشم دستبافت گونه (۷۰۰ شانه، ۱۰۰۰ شانه و ۱۲۰۰ شانه) در رنگ بندی و طرح های متنوع با تراکم های ۱۰۰۰، ۱۵۰۰، ۲۲۵۰، ۲۵۵۰، ۳۰۰۰ و ۳۶۰۰ عرضه می شود. افزون بر این، مجموعه کاملی از فرش های ماشینی مانند فرش اتاق کودک، فرش های فانتزی نظیر گبه، شنل، شگی و فریز و تابلوفرش هایی با مناظر مختلف و آیات قران در فروشگاه اینترنتی مرداس گردآوری شده است.

  • ۰
  • ۰
فرش گبه

قطعا همه ما دوست داریم دکوراسیون منزلمان خاص و ویژه باشد. یک انتخاب متفاوت در خرید فرش با قیمتی مناسب یکی از همان نکاتی است که به زیبایی خانه رونق می‌بخشد.

فرش ماشینی گبه می‌تواند انتخابی مناسب برای شما باشد اما آیا می‌دانید فرش گبه چیست؟

مطالعه این مقاله برای کمک به انتخاب هدفمند شما مفید خواهد بود.

فرش گبه از زمان‌های قدیم، نمونه‌ای از قالیچه شناخته می‌شد که بر روی دارهای قالی عشایر بافته و مورد استفاده قرار می‌گرفت که با نام قالیچه خرسک یا قلیچه عشایری در میان مردم جا افتاده بود و مورد استفاده قرار می‌گرفت. عشایر زیادی در کشور بودند که این را انجام می دادند که در این میان، فرش گبه شیراز از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار است.

برای بافت گبه‌های آن زمان از پشم دام‌ها بدون آن‌که رنگ شوند، مستقیم استفاده می‌شد و به همین علت گبه‌ها در رنگ‌های ثابتی مانند توسی، خاکی، کرم، سفید و مشکی بودند.

 

طرح گبه دستباف بخریم یا ماشینی؟

طرح گبه در گذشته به صورت ذهنی بر روی تار و پود پیاده می‌شد و ساده و یک‌دست هم نبود و همین موضوع ذهنی بودن فرشباعث شد بافندگان هر آنچه را که می‌دیدند ببافند، و چون آنها از عشایر بودند، در اطراف خود چیزی جز طبیعت و گیاهان و حیوانات مشاهده نمی‌کردند.

با گذشت زمان و پیشرف انسان‌ها در علم و تکنولوژی و روی کار آمدن ماشین‌های بافندگی، فرش ماشینی با طرح گبه به بازار وارد شد که گبه‌های بافته شده در این دستگاه‌ها تمامی مشخصات طرح و رنگ گبه‌های اصیل دستباف را در خود حفظ کردند.

اما امروزه تولید فرش گبه‌های ماشینی بر طبق نمونه دستباف صورت می‌گیرد اما یک تفاوت وجود دارد و آن هم این است که قیمت انواع فرش گبه ماشینی ارزان‌تر از  فرش گبه دستباف است و در کل برای کسانی‌که نمی‌خواهند هزینه‌های سنگین برای خرید فرش و یا گبه دستباف را بپردازند یک گزینه بسیار مناسب خواهد بود.

فرش گبه ماشینی عمدتا ۵۰۰ شانه بوده و با تراکم ۱۰۰۰ تولید مش‌شود و به بازار عرضه می‌گردد.

رنگ و طرح‌های این فرش دارای تنوع زیادی بوده و با سلیقه خود می‌توانید از میان ۸ الی ۱۲ رنگی که در بافت آنها به کار می‌رود، مدل مورد نظر خود را انتخاب کنبد و یک فضایی کاملا دلنشین در منزل خود مهیا سازید. فرش‌های گبه یک محصول تولیدی بین گلیم فرش و فرش ماشینی است اما طرح‌های آن به گلیم فرش بیشتر شبیه است با این تفاوت که نخ خاب آن بلندتر و همچنین ضخامت آن نسبت به گلیم بیشتر است.

بیشتر طرح‌های گبه به چه صورت‌اند؟

طرح‌های زیادی از گذشته در زمینه بافت گبه رایج بوده است که تا امروز نیز از مهمترین و اصلی‌ترین نقش‌های  فرش گبه به شمار می‌روند. در ادامه به بررسی چندین نقش مهم  فرش گبه می‌پردازیم تا دید شما برای انتخاب مناسب، باز شود:

  • نقش حوض در گبه

شاید به نظر شما وجود یک حوض در طرح لازم است اما این‌گونه نیست و در این طرح از یک نقش ترنج در مرکز فرش  گبه به‌کار رفته است که در اطرافش از غنچه و گل‌های دیگر تشکیل شده است.

  • نقش گل

گل این طرح، نمونه‌ای از گل رز است.

  • نقش شیر

این نقش از معروف‌ترین و اصیل‌ترین طرح‌های گبه است و در میان بافندگان قدیم از طرح‌های مشترک بوده است.

  • نقش خشت

نقشی با کاربرد زیاد که شامل نقوض هندسی و گیاهان است.

  • نقش راه‌راه

یک طرح معمول است و بافندگان، خط‌های موجود در این طرح را به حالت‌های مختلفی به کار می‌برند.

  • نقش ایلاتی

نقشه و طرح ذهن بافندگان عشایر آن زمان که از محیط اطراف خود الهام می‌گرفتند و طرح را پیاده می‌کردند.

  • نقش ساده

یکی دیگر از نقش‌های رایج که در آن زمان نشان دهنده زمین بی محصول و چادرهای عشایر بی بضاعت بود نقش ساده است که مانند یک سفره خالی جلوه می‌نماید.

  • نقش درخت و خانه

این نقش هم یکی از نقوش عرفانی به حساب می‌آید و نشان دهنده عالم هستی از ابتدا تا انتها می‌باشد.

آیا روش خاصی برای نگهداری از فرش گبه لازم است؟

با توجه به بافت خاص این فرش و همچنین بلند بودن پرزها، نگهداری از  فرش گبه بسیار مهم است و باید مواردی هم که موجب کوتاه شدن عمر این فرش می شود را بشناسید.

فرش گبه برای حشره‌هایی چون موریانه، بید، سوسک و موش مورد توجه است و به راحتی به این نوع فرش آسیب می‌زنند که برای جلوگیری از این موضوع باید به هنگام شستشو از محلول‌های با خاصیت شیمیایی استفاده نمود و یا کل فرش را با حشره‌کش اسپری کنید. در مواقعی هم که نمی‌خواهید از فرش خود استفاده کنید از قرص نفتالین برای جاسازی در میان آن کمک بگیرید.

و همچنین استفاده از یک موکت در زیر فرش گبه برای جلوگیری از نفوذ رطوبت زمین به آن در میان عشایر رایج بوده است اما با توجه به خانه‌های امروزی، استفاده از موکت آنچنان کاربردی ندارد. در آخر هم باید بدانید که تاریکی مطلق و نور مستقیم آفتاب می‌تواند فرش را تحت تاثیر قرار دهد.

گبه را حضوری بخریم یا آنلاین؟

خرید فرش از آنجا که یک خرید آسان به شمار نمی‌رود همیشه برای خریداران یک دغدغه بوده است اما این روزها با وجود فروشگاه‌های متعدد اینترنتی، مشکل رفت و آمد به بازار فرش و اتلاف وقت حل شده است و به راحتی از داخل منزل می‌توانید خرید خود را انجام دهید.

فروش اینترنتی گبه هم از تمامی شهرها به راحتی برای فروشندگان انجام پذیر است و این نوع خرید برای مشتریان تا حدودی هم  درقیمت فرش گبه تاثیر گذار است چرا که اگر فرش را از نمایشگاه‌ها خرید کنید قطعا هزینه بیشتری را باید بپردازید و همچنین امکان مشاهده تمامی طرح و رنگ‌ها وجود ندارد اما در خرید اینترنتی، تمامی طرح‌های موجود برای شما به نمایش گذاشته شده است.

تفاوت گبه‌های امروزی و گبه‌های گذشته

فرش‌های گبه قدیمی رنگ خاصی نداشتند و به رنگ پشم گوسفندان بودند، هرچه زمان می‌گذشت ایده‌ها متفاوت می‌شد و کم‌کم از رنگ‌های طبیعی برای رنگ آمیزی و متنوع کردن پشم دام‌ها استفاده شد و با ورود ماشین‌های بافندگی و رنگ‌های شیمیایی، تنوع رنگ بیشتر شد و همچنین در گبه‌های امروزی به ندرت می‌توانید طرح‌های اصیل و قدیمی را پیدا کنید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی