فروشگاه اینترنتی مرداس

فروشگاه اینترنتی فرش مرداس - فرش ماشینی کاشان، تابلو فرش کاشان

فروشگاه اینترنتی مرداس

فروشگاه اینترنتی فرش مرداس - فرش ماشینی کاشان، تابلو فرش کاشان

مرکز فرش ماشینی و تابلو فرش ایران با نام تجاری مرداس در شهرک صنعتی سلیمان صباحی، قطب صنعت نساجی و فرش ماشینی در شهرستان آران و بیدگل و در نزدیکی شهر کاشان واقع شده است. موقعیت جغرافیایی بسیار مناسب و دسترسی آسان به منایع تولیدی فرش ماشینی موجب شد تا مدیران این مجموعه اقدام به راه اندازی مرکزی به نام بازرگانی فرش مرداس نمایند.

در این فروشگاه اینترنتی تمام تلاش خود را بر این اساس نهاده ایم که فرش های و تابلوفرش های ماشینی با جنس های متنوع نظیر آکرولیک، ابریشم، فریز، شگی و شنل را بصورت مسقیم از شرکت تولیدی در اختیار مصرف کنندگان قرار دهیم. این موضوع سبب شده تا محصولات این فروشگاه بدون واسطه و با قیمتی بسیار پایین تر از نمونه های مشابه در بازار و دیگر فروشگاه های اینترنتی به دست خریداران برسد. از دیگر اهداف فروشگاه اینترنتی فرش ماشینی مرداس افزایش آگاهی و دانش مصرف کننده فرش ماشینی و تابلو فرش است.

در این فروشگاه انواع فرش ها ماشینی آکرولیک و ابریشم دستبافت گونه (۷۰۰ شانه، ۱۰۰۰ شانه و ۱۲۰۰ شانه) در رنگ بندی و طرح های متنوع با تراکم های ۱۰۰۰، ۱۵۰۰، ۲۲۵۰، ۲۵۵۰، ۳۰۰۰ و ۳۶۰۰ عرضه می شود. افزون بر این، مجموعه کاملی از فرش های ماشینی مانند فرش اتاق کودک، فرش های فانتزی نظیر گبه، شنل، شگی و فریز و تابلوفرش هایی با مناظر مختلف و آیات قران در فروشگاه اینترنتی مرداس گردآوری شده است.

  • ۰
  • ۰
فرش شگی

اگر شما هم خواهان داشتن یک دکوراسیون مدرن و امروزی هستید خواندن این مطلب را پیشنهاد میکنیم. انواع مختلفی از فرشهای ماشینی فانتزی و  فرش های  ماشینی مدرن در بازار وجود دارند که مورد توجه بسیاری از خریداران و مشتریان بوده و هر سال در تعداد بالا به فروش می‌رسند.

یکی از این نمونه‌های فرش  فانتزی، فرش شگی نام دارد.

معنای لغوی شگی در انگلیسی، “مو دراز” خوانده می‌شود. از این رو به فرش مدرن شگی، فرش‌های پرز بلند نیز می‌گویند چرا که در بافت آنها از نخ‌های با طول زیاد و بلند به کار رفته است.

 

این فرش‌ها دارای ظاهری متفاوت با دیگر فرش‌های ماشینی هستند و زیبایی خاصی دارند و به این دلیل در دسته‌بندی فرش‌های مدرن قرار می‌گیرند. اما این مدل از فرش ها قابلیت ست شدن با دکوراسیون‌های سنتی و کلاسیک را نیز دارا می‌باشند.

درست است که راه رفتن بر روی این فرش‌ها به خاطر پرزهای بلندی که دارند حس راحتی به شما می‌دهند اما بهتر است از این فرش در مکان‌هایی که رفت و آمد زیاد است استفاده نکنید چون در حالت کلی عمر این فرش‌ها کم است و این موضوع هم به خودی خود موجب تشدید عمر کم فرش می‌شود به علاوه، شستن این فرش‌ها به دلیل بافت ویژه و پرزهای بلند نیز بسیار سخت است که ازمعایب فرش شگی به شمار می‌رود.

شاید برای شما مهم باشد که جنس فرش شگی از چیست؟

فرش شگی

در بافت فرش شگی از نخ با جنس پشم، پلی‌استر، اکرولیک و پروپلین استفاده می‌شود اما در این میان فرش‌هایی که جنس پلی‌استر دارند، هم برای فضای خانه و هم فضای کاری مناسب بوده و کاربرد دارند.

فرش شگی با جنس پشم، توانایی جذب گرد و غبار و رطوبت را دارد و به این دلیل در تمیز نگه داشتن فضا موثر است. به نخ‌هایی که در بافت  فرش شگی به کار می‌روند اصطلاحا “پایل” گویند که اندازه آنها تقریبا ۳ برابر اندازه پایل در فرش‌های دیگر است.

فرش ماشینی در صورتی‌که در معرض نور مستقیم آفتاب باشند الیافشان به مرور زمان آسیب دیده و سست شده و کم‌کم بعد از پوسیدگی از بین می‌روند، پس از قرار دادن فرش ماشینی خود در نور مستقیم خورشید جلوگیری کنید.

سایز، وزن و کاربرد فرش شگی چیست؟

فرش شگی

وزن این نمونه از فرش‌ مدرن معمولا کم بوده و سبک می‌باشند و بیشتر آنها در سایزهای کوچک به بازار عرضه می‌شوند.

فرش پرز بلند را برای اتاق کودک خود تهیه و استفاده نکنید. شاید شما فکر کنید به دلیل راحتی که هنگام راه رفتن بر روی فرش شگیحس می‌شود، این فرش می‌تواند گزینه مناسبی برای اتاق کودک شما و پاهای ظریف و پوست حساس او باشد اما این‌گونه نیست. این فرش به خاطر پرزهای بلندش، خاک و غبارو تکه‌های ریز و کوچک خوراکی را در خود نگه می‌دارد و از آنجا که کودکان به هنگام بازی کردن در اتاق خود، تماس زیادی با فرش دارند این موضوع می‌تواند سبب بروز بیماری‌های پوستی و یا آلرژی‌های تنفسی شود پس در انتخاب فرش مناسب برای فضایی که می‌خواهید به کار ببرید دقت کنید.

فرش شگی در چه نوع و مدل‌هایی تولید می‌شود؟

یکی از نمونه‌های فرش شگی به نام فرش شگی تک رنگ تولید و روانه بازار می‌شود. همان‌طور که از اسمش پیداست در بافت اینفرش تنها از یک رنگ الیاف استفاده می‌شود که معمولا در رنگ‌های فانتزی و شادی مانند قرمز، صورتی و سرخابی و یا بنفش و … تولید می‌گردد.

فرش شگی فرش شگی

نمونه بعدی این فرش ماشینی، فرش شگی سه بعدی است که در بافت آن از روش‌ها و ترفندهایی استفاده می‌شود که به نقشه و طرح فرش، حالتی سه بعدی و برجسته می‌بخشد.

و همچنین فرش شگی ساده که در انواع و رنگ‌های مختلف در قالب فرش فانتزی و مدرن تولید شده و در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد.

از دیگر مدل‌های این فرش می‌توان به فرش شگی کاشان، فرش شگی ترکو یا فرش پرز بلند ترکیه اشاره نمود.

چه اصطلاحاتی را باید در خرید فرش شگی بدانید؟

برای خرید فرش شگی بد نیست این موارد را بدانید:

تراکم عرضی یا شانه: تعداد ریشه‌های فرش در یک متر عرض

تراکم طولی: تراکم تعداد گره‌ها یا ریشه در هر یک متر از طول

نخ خاب: نخ پرز یه همان نخی که در تولید فرش به کار رفته است

نخ تار: نخی که نخ خاب و نخ پود را به صورت عمودی به هم وصل می‌کند.

نخ پود: نخی که در عرض فرش مورد استفاده قرار گرفته است که در اصطلاح به آن نخ چله نیز می‌گویند.

نظافت فرش شگی از اهمیت بالایی برخوردار است

همانطور که در ابتدای این مقاله شرح دادیم، فرش شگی بافت خاصی دارد و دارای پرزهای بلندی است. همین موضوع سبب عمق زیاد فرش نسبت به دیگر فرش‌های ماشینی شده و موجب گرم بودن فرش گردیده. پس با علم به این موضوع باید بدانید که میان پرزهای بلند این فرش، مکان مناسبی برای تخم‌گذاری حشره‌هایی مانند سوسک و … خواهد بود. مدت زمانی که طول می‌کشد تا این حشرات از تخم خود خارج شوند معادل دو ماه است پس اگر نظافت فرش شما از دو ماه بیشتر طول بکشد منتظر مواجه شدن با حشرات و آلودگی‌های ناشی از آن باشید.

اگر چه بهترین زمان نظافت یک فرش در حدود هفته‌ای یک مرتبه خواهد بود اما اگر به دلایلی موفق به نظافت هفتگی فرش خود نشدید حتما در ماه، دو بار فرش را تمیز کنید تا از رشد حشرات و تخم‌گذاری آنها جلوگیری کنید و مشکلی در موارد بهداشتی و سلامت بدن و به خصوص پوست خود نداشته باشید.

چگونه خریدی آسان داشته باشیم؟

با توجه به مشغله‌های کاری افراد در این روزها و همچنین تردد وقت‌گیر در خیابان‌های شلوغ، مطمئنا زمانی‌که شما به بازار می‌رسید دیگر حوصله‌ای برای بازدید از فروشگاه‌ها و فرش‌ها، و یک انتخاب هوشمندانه و مناسب نخواهید داشت. اما به میان آمدن فروشگاه‌های اینترنتی فرش، این مشکل را برای شما حل کرده است.

فروشگاه اینترنتی فرش با قرار دادن کلیه محصولات در رنگ‌ها، طرح‌ها و برندهای متنوع این امکان را به شما خواهد داد که در فرصت مناسب و با مشاهده دقیق، بهترین انتخاب و برترین خرید را داشته باشید. پس اگر به دنبال قیمت فرش شگی و پیدا کردن فرش شگی ارزان هستید سری به این فروشگاه‌های اینترنتی بزنید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی