فروشگاه اینترنتی مرداس

فروشگاه اینترنتی فرش مرداس - فرش ماشینی کاشان، تابلو فرش کاشان

فروشگاه اینترنتی مرداس

فروشگاه اینترنتی فرش مرداس - فرش ماشینی کاشان، تابلو فرش کاشان

مرکز فرش ماشینی و تابلو فرش ایران با نام تجاری مرداس در شهرک صنعتی سلیمان صباحی، قطب صنعت نساجی و فرش ماشینی در شهرستان آران و بیدگل و در نزدیکی شهر کاشان واقع شده است. موقعیت جغرافیایی بسیار مناسب و دسترسی آسان به منایع تولیدی فرش ماشینی موجب شد تا مدیران این مجموعه اقدام به راه اندازی مرکزی به نام بازرگانی فرش مرداس نمایند.

در این فروشگاه اینترنتی تمام تلاش خود را بر این اساس نهاده ایم که فرش های و تابلوفرش های ماشینی با جنس های متنوع نظیر آکرولیک، ابریشم، فریز، شگی و شنل را بصورت مسقیم از شرکت تولیدی در اختیار مصرف کنندگان قرار دهیم. این موضوع سبب شده تا محصولات این فروشگاه بدون واسطه و با قیمتی بسیار پایین تر از نمونه های مشابه در بازار و دیگر فروشگاه های اینترنتی به دست خریداران برسد. از دیگر اهداف فروشگاه اینترنتی فرش ماشینی مرداس افزایش آگاهی و دانش مصرف کننده فرش ماشینی و تابلو فرش است.

در این فروشگاه انواع فرش ها ماشینی آکرولیک و ابریشم دستبافت گونه (۷۰۰ شانه، ۱۰۰۰ شانه و ۱۲۰۰ شانه) در رنگ بندی و طرح های متنوع با تراکم های ۱۰۰۰، ۱۵۰۰، ۲۲۵۰، ۲۵۵۰، ۳۰۰۰ و ۳۶۰۰ عرضه می شود. افزون بر این، مجموعه کاملی از فرش های ماشینی مانند فرش اتاق کودک، فرش های فانتزی نظیر گبه، شنل، شگی و فریز و تابلوفرش هایی با مناظر مختلف و آیات قران در فروشگاه اینترنتی مرداس گردآوری شده است.

  • ۰
  • ۰

نخ‌ها را می توان رشته‌های باریک و بلندی معرفی کرد که از به هم پیوستن الیاف به وجود می آیند و در صنایعی مانند صنعت نساجی ،‌ صنعت فرشبافی و … کاربرد دارند که این محصولات جزء اصلی این صنایع را تشکیل می دهند. جنس این نخ‌ها عموما بسته به الیافی که در آن‌ها استفاده می شود به سه گروه نخ‌های طبیعی با الیاف طبیعی،‌ نخ‌های مصنوعی با الیاف مصنوعی و نخ‌های مخلوط با ترکیبی از الیاف طبیعی و مصنوعی تقسیم می شوند. این نخ‌ها به تنهایی برای مواردی مانند وصل کردن تکه‌های پارچه استفاده می شوند اما برای ایجاد محصول با استفاده از نخ‌ها لازم است تا طی روش‌های مختلف بافته و در هم آمیخته شوند و سپس محصولاتی مانند پارچه، فرش تولید می شود. شیوه قرار گیری این نخ‌ها کنار یکدیگر و همین طور استفاده از انواع مختلف نخ،‌ محصولاتی با ویژگی‌ها و کیفیت‌های متنوع تولید می کند که هر کدام بسته به جنسی و کاربردی که دارند برای محصولی خاص استفاده می شوند.

رنگرزی نخ‌ها

در این خصوص باید ذکر کنیم که تنها انواع نخ نیستند که رنگ می شوند و سپس بافته می شوند بلکه در موارد زیادی ابتدا نخ‌ها با رنگ طبیعی خود بافته شده و سپس کار رنگرزی روی آن‌ها انجام می شود. در واقع رنگرزی فرآیندی است که روی انواع کالاهای نساجی مانند انواع نخ ،‌ پارچه،‌ پوشاک و … به وسیله رنگ‌های طبیعی و شیمیایی انجام می پذیرد. این محصولات نساجی در محلول‌های رنگی قرار داده می شوند و مولکول‌های رنگی به خوبی به داخل آن‌ها نفوذ می کنند گاهی رنگرزی به صورت چاپ نیز انجام می پذیرد که در این صورت نیز کیفیت رنگ این منسوجات تفاوتی با حالت قبل ندارد در واقع کیفیت رنگ بیش‌تر نوع رنگ به کار رفته مربوط می شود تا روش رنگرزی.

از عوامل موثری که در ایجاد یک رنگرزی خوب تاثیر دارند می توان به مواد رنگزا،‌ جنس کالایی که قرار است رنگرزی شود و ماشین‌های رنگرزی اشاره کرد. هرکدام از این عوامل با نسبت‌های متفاوتی در کیفیت رنگ نهایی محصولات تاثیر دارند و کیفیت رنگ محصولات در هنگام استفاده،‌ شست و شو و در مقابل نور خورشید نباید تغییر کند.

انواع نخ

انواع نخ

انواع نخ را به حالت کلی می توانیم به سه دسته نخ‌های طبیعی، نخ‌های مصنوعی و ترکیبی از این دو نوع تقسیم کرد که این تقسیم بندی بستگی به الیاف آن‌ها دارد.

  • نخ‌های طبیعی با الیاف طبیعی ویژگی‌های منحصری به فردی از قبیل راحتی در شست و شو، مقاوم بودن در برابر سایش، ضد حساسیت بودن و …از محبوبیت زیادی برخوردارند.
  • در طرف مقابل این نخ‌ها،‌ نخ‌هایی با الیاف مصنوعی هستند که به مرور زمان استقبال از آن‌ها رو به رشد است و در خیلی از کشورها به خوبی جایگزین نخ‌های طبیعی شده اند. این نخ‌ها،‌ خصوصا نخ پلی استر، حجم زیادی از نیاز بازار مصرفی مردم آمریکا و اروپا را تشکیل می دهند. دلیل اصلی این جایگزینی، مقاومت در مقابل چروک شدن و از طرفی سریع خشک شدن آن، ثبات رنگ، همین طور زیبایی و یکنواختی آن است که بیشتر در زمینه تولید پوشاک استفاده می شوند.

کاربرد انواع نخ

نخ‌های طبیعی در دوخت لباس و منسوجات و همین طور صنایع دیگری مانند فرشبافی کاربرد فراوانی دارند. این الیاف ویژگی‌های طبیعی منحصر به فردی دارند و قیمت آن‌ها در مقایسه با نخ‌های مصنوعی گران‌تر است. نخ‌های پشمی برای لباس‌های زمستانی و فرش‌های دستباف بیشترین کاربرد را دارند ولی نخ‌های پنبه و کتان در لباس‌هایی خنک‌تر مورد استفاده قرار می گیرند. نخ ابریشم از نخ‌های گران قیمتی است که کاربرد آن در پارچه و فرش هزینه زیادی دارد و تهیه این بافته‌های ابریشمی برای تمام اقشار جامعه امکان پذیر نمی باشد.

نخ‌های مصنوعی از الیاف مصنوعی تولید می شوند که این الیاف گاهی ممکن است ریشه طبیعی داشته باشند ولی به طور معمول در طبیعت وجود ندارند و طی فرآیند خاص و به صورت مصنوعی تولید می شوند. این نخ‌ها علاوه بر استفاده معمول در پوشاک و فرش و … برای مواردی به طور خاص مانند لباس‌های ضد آتش، ضد گلوله، ضد چاقو و … تهیه و تولید می شوند که البته نخ‌های ویژه ای که برای این موارد مورد استفاده قرار می گیرند در لباس‌ها کارایی ندارند و به طور تخصصی برای هدفی خاص تهیه می شوند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی